sobota 18. července 2015

Šest základních anime filmů, které byste měli vidět


Možná jsem to ještě neřekla ale kromě Járy Cimrmana jsem úchyl na anime filmy. Nebyla bych to já abych se nevžívala do příběhů japonských postaviček a nežila jejich příběhem. Pokud si myslíte, že anime filmy jsou pro jen pro děti, pletete se. Vě většině těchto filmů, najde člověk hluboké životní ponaučení, pozná místní zvyky (v jídle, oblékání atd.) a pochopí jak velkou úctu lidé chovají k přírodě a bohům. V těchto filmech není bůh nikdy jeden, naopak každý předmět, místo nebo třeba strom má svého boha a ten je respektován a uctíván.

V každém příběhu jich najdete mnoho a je potřeba podotknout, ž nejsou vždy jen dobří. Ty špatní většinou vykreslují ty zlé stránky člověka, s kterými bojujeme každý ať chceme nebo ne. Závist, lež, chamtivost atd. Zlého boha většinou přemůže láska, dobrá vůle a velké hrdinství. Když si to člověk převede do života, každý se s těmito věcmi setkáváme poměrně často. Kromě zlých bohů, se zde objevují i malinké postavičky, které vykreslují jednotlivé charakterové vlastnosti člověka. Například v Cestě do fantazie je to malé dítě které pochopí svůj vztek až když je přeměněno na malého myšáka. Zní to nesmyslně ale při shlédnutí filmu, to vše krásně zapadá.

 Snad proto mám tyto filmy ráda. Kromě toho, že jsou nádherně dotvořené ať už jde o vítr který se prohání v poli, moře které se bouří o skály nebo jen oheň který hoří v krbu, tyto filmy mají vždy úžasnou hudbu. Většinu z nich vytvořil Hajako Mijazaki, který je v scénografii a režii nepřekonatelný. Kdo jiný vás dojme k slzám, nebo vám připomene jak moc zapomínáte na krásné věci, všedního dne? Až budete mít čas, určitě se na tyto filmy podívejte. Já si je opakuji několikrát do roka ale to jen proto, že jsem do nich blázen :)

Zámek v oblacích 
Mladá dívka Sophie, co by ošklivé káčátko se zlatým srdcem se na počátku příběhu stává obětí magie zlomyslné čarodejnice, která ji přemění na stařenu. Sophiinou jedinou nadějí se zdá být vyhledat mladého čaroděje Howla, jehož zázračný dům na muřích nohách obchází po vrcholcích hor nad městem.

Cesta do fantazie
Desetiletá Chihiro je obyčejná japonská holčička. Když se se svými rodiči vydává poprvé do nového bydliště, jejich auto zabloudí na opuštěnou lesní cestu, vedoucí k záhadnému tunelu. Chihiro i její rodiče se vydají dovnitř a objeví cosi, co považují za opuštěný lunapark. Rodiče podlehnou lákavé nabídce občerstvení v opuštěných stáncích, ale záhy se promění ve vepře.

Princezna Mononoke
Za dávných časů, v divokých hvozdech Japonska začíná mýtický boj mezi rozrůstající se civilizací lidí a zvířecími božstvy, která vládnou lesům. A také příběh lásky lidského dítěte vlčí bohyně - princezny Mononoke - a válečníka věřícího v mír mezi lidmi a přírodou - prince Ashitaky.

Můj soused Totoro
Film, po kterém se postava Totora stala ikonou studia Ghibli. Satsuke a její malá sestřička Mei se společně s tatínkem stěhují do nového domu na venkově. Jejich maminka je v nemocnici, tatínek má hodně práce, a tak oběma, zejména však malé Mei, zůstává spousta času na seznamování se s novým domovem. Brzy poznají, že dům a jeho okolí nejsou jen tak ledajaké, ale že jsou obývány nejrůznějšími kouzelnými bytostmi.

Laputa: Nebeský zámek
Do náruče Pazua, kluka z hornického městečka, se jednoho dne snese z nebe dívka Sheeta, která má kolem krku tajemný modrý kámen. Brzy zjišťují, že se jedná o mocný kámen z levitačního krystalu, po kterém usilovně pátrají nejen ziskuchtiví vzdušní piráti, ale i tajemní vládní agenti. Krystal totiž neznamená jen velké bohatství, ale může být i klíčem k Laputě – dávnému a legendárnímu městu, které pluje po obloze a ukrývá v sobě  obrovské bohatství.

O dívce, která proskočila časem
Jednoho všedního dne se dívce Makoto stane ve školní laboratoři fyziky velmi zvláštní příhoda. Po této příhodě Makoto zjišťuje, že umí cestovat zpátky v čase. Schopnost vrátit se v čase s sebou nese velké výhody a radosti, ale jak si Makoto později uvědomuje, bohužel i starosti.


Ps: Pokud by vás filmy zaujali, dejte mi vědět určitě vám jich ráda představím víc :) (nebo vy mě?)

2 komentáře:

  1. Ježiš já myslela, že jsem jedinná kdo miluje tyto japonsky animaky! Ten posledni jsem ještě neviděla >>todolist<< ještě mě celkem baví Sním či bdím je tam použita zvlaštní grafika... Mrkni...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Sním či Bdím jsem ještě neviděla na to se podívám!Děkuju

      Vymazat

Děkuji za komentář! :)